Excursie Defensie

Heb je altijd al een kijkje willen nemen bij de landmacht? Dan is dit je kans! 23 mei gaan we met SV Watt, SV Archimedes, SV Construct en SV Oxytoc naar de genie in Vught.

Nu vragen velen zich natuurlijk af wie en wat de genie is? De genie zijn de bouwvakkers van de landmacht. Naast bouwen, slopen ze ook dingen en zijn het ook experts op het gebied van chemische oorlogvoering.

Omdat zien en voelen natuurlijk veel leuker is dan een Youtube filmpje heeft genie een geweldig programma voor ons in elkaar gedraaid. Zo zijn er verschillende workshops, waarbij de verschillende genie eenheden een casus uit de praktijk aan ons zullen voorleggen die wij moeten oplossen.

Aangezien leidinggeven bij defensie wel hele andere koek is dan in de burgermaatschappij, gaan we met zijn allen ook een workshop militair leiderschap volgen. In deze workshop gaan we in teams aan de slag met een uitdagende opdracht waarbij het samenwerken onder druk centraal zal staan.

Aan het einde van de dag is nog een forum gesprek met mysterie guests die zullen vertellen over hun ervaringen waarbij wij hun kunnen uithoren over alle leuke maar ook minder leuke dingen van het militaire vak. Om af te sluiten zal er een borrel plaatsvinden waarbij de studenten onder het genot van een drankje nog hun laatste brandende vragen kunnen stellen of kunnen genieten van de sterkste verhalen die de militairen te bieden hebben.

De kosten voor deze activiteit zijn €2,- voor leden en €5,- voor niet leden.